متن شعر از كربلایی جواد مقدم

مغیث الشیعه

معرفی مداحان و ذاکران

متن شعر از كربلایی جواد مقدم

سینه زنی_شور_وداع با ماه مبارك رمضان

(خداحافظ ای سفره ی سبز افطار
دعای سحر با چشای گهربار)2
خداحافظ ای گریه های شبونه
(برو ماه رحمت به امید دیدار)3
تا حرف رفتن میزنی ته دلم می لرزه
ماه رمضون یه روزتم به كل سال می ارزه
تازه عادت كرده بودم به دعای ابوحمزه
ماه رمضون یه روزتم به كال سال می ارزه
(ماه رمضون ماه خدا)2
(ماه علی ماه دعا)2
***
خداحافظ ای ماه مجنون و لیلا
تب و تاب قطره در آغوش دریا
خداحافظ ای ماه العفو  و توبه
(مناجات بنده به درگاه مولا)2
(مولا چیكار كنه اگه كوتاهی كرده بنده)2
خوشبحال اونكه ته این قصه سر بلنده
تا سال بعد ماه رمضون كی مرده و كی زنده
(ماه رمضون ماه خدا)2
(ماه علی ماه دعا)2
***
خداحافظ عطر هوای شب  قدر
هوای خوش ربنای شب  قدر
خداحافظ ای مسجد و چاه كوفه
غم ِ روضه های عزای شب قدر
هوای خوش ربنای شب  قدر
شبی كه یك حوریه با بال و پر شكسته
رسیده بود انگاری از پشت در شكسته
با چادر خاكی می بست زخم سر شكسته
مولا چیكار كنه اگه كوتاهی كرده بنده
خوشبحال اونكه ته این قصه سر بلنده
تا سال بعد ماه رمضون كی مرده و كی زنده
(ماه رمضون ماه خدا)2
(ماه علی ماه دعا)2

 
 
مدح خوانی _میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام


حس خوبی ست که امشب به زبان آمده است
در تن عاطفه ام، باز توان آمده است
به چه فرخنده شبی و چه مبارک سحری
که در آن عطر خوش خوش نفسان آمده است 
چه نشستی که در ِ میکده ها باز شده
آی مستان خدا پیر مغان آمده است 
بی نصیبم مگذارید ز جام کوثر
حال که صحبت مستی به میان آمده است
روزه دارانِ شب ِ پانزدهم مژده دهید
نمکِ سفره ماه رمضان آمده است
 سفره تکمیل شد و بزم خدا کامل گشت
سوره قدر شب پانزدهم نازل گشت
***
فصل تنهایی زهرا و علی سر شده است
شب این شهر چنان روز منور شده است
زودتر از همه مژده به پیمبر دادند
نوه ات آمده و فاطمه مادر شده است
نمک از روی تو می ریزد و خرمای لبت
رطب سفره افطار پیمبر شده است 
طعم چشمان بهاری تو ای روح بهار
میوه ی نوبر هر روزه ی حیدر شده است
سفره ماه مبارک، برکت دارد، لیک
با قدم های شما با برکت تر شده است
چه اسیر و چه فقیر و چه یتیم آمده اند
بر در خانه ی ارباب کریم آمده اند  
***
پادشاهی ِ تو و من نیز همان مسکینی
که به جز عشق تو در سینه ندارد دینی
قدمت بر سر چشمم اگر ای مرد کریم
سحری هم به کنار دل من بنشینی
مستجاب است دعای من آلوده اگر
پای هر برگ دعا از تو بود ، آمینی
به صف مشتریانت نظر اندازی ، گر
ته صف یوسف دل باخته را می بینی 
کوه کن می شوم از شوق شکر خنده ی تو
آب افتاده دهانم چه قدَر شیرینی
ای که بر خیل جوانان بهشت آقایی
اولین سید آل علی و زهرایی
***
حسنی ، چون که از احسان خدا بودی تو
میو ی عرشی ِ پیغمبر ما بودی تو 
لقب سبزترین نور برازنده ی توست
قد یک عرش پر از عشق و صفا بودی تو 
چند باری همه دارایی خود بخشیدی
از ازل در کرم، انگشت نما بودی تو
شبی افطار بیا خانه ی ما مهمان باش
چون که همسفره ی بزم فقرا بودی تو
اهل این خاک نبودی و نگفتی آخر
مرد خاکی زمین اهل کجا بودی تو؟
ماورای همه افکار نگاه تو بُود
آخر عرش خدا، اول راه تو بود
***
گاه سوگند خدا گشتی و انجیر شدی
گاه با آیه ی طِفْلَین تو تفسیر شدی
گاه با صلح زدی در دل دشمن، تنها
گاه در جنگ جمل دست به شمشیر شدی
زانو از غم به بغل گیری و سر بر زانو
به گمانم دگر از زندگیت سیر شدی 
آه ، آقای غریبم چه به روزت آمد
چه شد آخر که تو در کودکیت پیر شدی؟
قاب شد در نگهت چهره یاس نیلی
زده چشمان تو را برق شدید سیلی
***
من گدای كرم گل پسر فاطمه ام
حسنی ام بنویسید به روی كفنم
 
 

سرود _تولد امام حسن مجتبی علیه السلام 



اومده امشب شب سرور و شب ظهور ِ امام حسن
اومده امشب قلب گداهاش پر از غرور ِ امام حسن
هر چی گدات ِ گرفته امشب برات ولادت امام حسن
خدا گرفته به خاطر تو ماه ضیافت امام حسن
وسط آغوش ِ فاطمه می بینی لبخند مادر و
علی نشسته كنارشون می بینه فرزند و مادر و
چه شب عشقی ِ ، چه شب ِ خوبی ِ ،اومده یاور حضرت زهرا
دل زغم خالی ِ،همه چی عالیه، كه اومده امام مجتبی
یاحسن،یا حسن،یاحسن،یاحسن
***
اینقدر بزرگی هفت آسمونم به زیر پات ِ امام حسن
اینقدر كریمی حاتم طائی خودش گدات ِ امام حسن
وقتی می خندی غمای دنیا تموم ِ یك جا امام حسن
وقتی تو هستی آرومه این دل وسط دردا امام حسن
ملائكه همگی جمع شدن خونتون و جارو می زنن
داره خدا می بینه تو رو زیر لب میگه جونم حسن
چه شب عشقی ِ چه شب ِ خوبی ِ اومده یاور حضرت زهرا
دل زغم خالی ِ،همه چی عالیه، كه اومده امام مجتبی
یا امام حسن،یاامام حسن،یا امام حسن،یا امام حسن
***
هر چی كریمه گرفته از تو كرامتش رو امام حسن
می گیره از تو هر چی گداته سعادتش رو امام حسن
می رسه امشب ذكر عبادت از آسمونا امام حسن
اومده امشب راحت قلب حضرت زهرا امام حسن
فاطمه آروم پا گهواره اش،داره براش لالا میخونه
قوت ِ بازوی مادر ِ مثه باباش یه پهلوونه
چه شب عشقی ِ چه شب ِ خوبی ِ اومده یاور حضرت زهرا
دل زغم خالی ِ،همه چی عالیه، كه اومده امام مجتبی
یا امام حسن،یاامام حسن،یا امام حسن،یا امام حسن

 

سنگین _ سینه زنی _ امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 

پر از عطر یاسه فضای دلم
(مرا با خود امشب ببر تا خدا
بخوان هم نوا با نوای دلم)2 ) 2
عنایت کن آقا ، بده حاجتم 2
شکسته دلم را شکسته ترش کن
دلم را اسیر غمه دلبرش کن
مرا مستفیض دعای سحر کن
مرا غرق فیض دعای سحر کن
(عزیز من،عزیز من،عزیز من، عزیز من) 2
(علاج دله بی قرارم تویی
دلیل همه انتظارم تویی ) 2
چه حاجت به باران اگر تشنه ام
که سیرابمو چشمه سارم تویی
دلیل همه انتظارم تویی
بیا یوسف فاطمه العجل 7 
سحر شد ببار ابر باران من
که دوری شده قاتل جان من
گرفته نگاهم غبار فراغ
بشو این غبار از دو چشمان من 2
عنایت کن آقا بده حاجتم 2
مرا شور عشق تو کرده هوایی
بیا ای سفر کرده ، پس کی میایی؟
کجا من به دنبالت آقا بگردم؟
نجف یا مدینه و یا کربلایی 2
(عزیز من،عزیز من،عزیز من، عزیزمن ) 2
گل نرگس آقا تو تاج سری
یقین دارم آقا مرا میخری
مرا یک شب جمعه با اشک و آه
به همراه خود کربلا می بری 2
به شاهی چه حاجت گدای توام
که دل خسته و بی نوای توام
گرفتار عشق شما هستم و
دگر بعد از این مبتلای توام
به شاهی چه حاجت گدای توام
بیا یوسف فاطمه العجل ....

زمینه _ سینه زنی _ شهادت حضرت امام هادی النقی علیه السلام 

(مریدم مرادی ، یا امام هادی
نظری کن امشب ، دل مبتلا رو ) 2
دل من غمینه ، آرزوم همینه
که چشام ببینه صحن سامرا رو 2
حرف عاشق الحسین،ذکر خادم الرضاس2
امشب با نام نقی (هیئت عین سامراس)2
از لطف تو میرسیم آخر ما به سامرا
کاش مهدی دعام کنه(تو سرداب سامرا)2
مولانا علی النقی 6
فدای مزارت ، عسکری کنارت
خاک سامرا هم پدر و پسر داشت
مثل کربلا که ، باحسین و اکبر
عظمت گرفت و جلوه ای دگر داشت
امشب عسکری اومد،به داد بابا رسید
اما به داد حسین ، تنها یک عبا رسید 2
ای کاش که علی بود و سر میداد اذانشو
پیر عشق کربلا ، (درهم دید جوونشو)2
مولانا حسین ابن علی 7
شده مثل زائر ، شهریار شاعر 
که تو را لقب داد ، به ابوالعجائب 2
خوش به حال اونها ، که با لطف طاها
کربلا بودن تو ، ( لیله الرغائب )2
رویام باعنایتت....
کابوس میشه شب به شب
آقاجان زیارتت....
مخصوص میشه تورجب2
گرچه شعبان و رجب ماه فیض عالمند2
اما این سینه زنا،(بی تاب محرمند)2
مولانا علی جانم علی ....

زمینه زیبا_سینه زنی_شهادت حضرت امام هادی علیه السلام



(حرمی که این روزا نداره یک زائر
خاکی میشه باله کبوتراش اینجاست
حرمی که می پیچه غروبا توش ناله
ناله ی زهرایی ، حریم سامراست)2
(بارونی میشه صحن ( دیده ها ) 3
برای غریبیه سامرا سامرا سامرا )2
(میگم همش به آه .... وای ....
مدینه رفته ها .... وای ....) 2
میشه مثه بقیع .... وای ....
غروبه سامرا .... 2
غریب آقام آقام وای 7
دلتو شکسته آقا ، رو خاکه کوچه تا
از نفس افتادی به پشت مرکب ها
چشه تو پر از خونه 
بس که غریبونه 
ناله زدی آقا ( به یاد زینب آه ....)2
غریبونه گفتی با ( سوز و آه ) 3
وای از دل زینب تو ( قتلگاه ) 3
(بارونی میشه صحن ( دیده ها ) 3
برای غریبیه سامرا سامرا سامرا )2
(آه تو بی جواب .... وای ....
غم تو بی حساب .... وای .... ) 2
دیدی جسارتا .... وای ....
تو مجلس شراب .... 
 غریب آقام آقام وای 7
(روی سینته داغه ، جوون دلبندت
که می کشی آه از ، دلت دم آخر ) 2
میگیری دم روضه برا غم ارباب
برا شه بی سر ( پیش تن اکبر ) 3
(شده تیکه تیکه تن پسر ( یا حسین )2
خدا رسه داد این پدر ( یا حسین )2) 2
(میزنه دست و پا .... وای ....
پیش چشه بابا .... وای ....) 2
دله حسین شکست .... وای ....
با دیدن عبا .... وای .... 2
غریب آقام آقام وای .....

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: متن شور از كربلایی جواد مقدمشعر های شورکربلایی جواد مقدممتن مداحیمتنشع

[ یک شنبه 14 شهريور 1395

] [ 15:33 ] [ moqisoshie@ ]

[ ]