مولودی های حاج حسین سیب سرخی

مغیث الشیعه

معرفی مداحان و ذاکران

مولودی های حاج حسین سیب سرخی

شانه بزن بیشتر به زلف کمندت
این دل ما ترس تار و مار ندارد
صبح قیامت اگر تو دلبر مایی
هیچ کسی با بهشت کار ندارد
تا که خدا هست، شاه و گدا هست۲
شاه اگر یار ماست روزی ما هست
لطف تو باشد اگر، حساب کدام است
مهر تو باشد اگر، عذاب کدام است
علت خلقت تویی در عشق و گر نه
جبر کدام است و انتخاب کدام است
هیچ کسی مثل تو وجود ندارد۲
مثل تو و سفره ی تو جود ندارد۲
***
 نوکر شدیم پس كرمت را نشان بده
مثل همیشه آن حرمت را نشان بده
ما زلف داده ایم پریشان شود همین
دل داده ایم دستِ تو حیران شود همین
دردِ مرا علاج مكن با طبابتت
با خاكِ زیر پای تو درمان شود همین...۲
حالا كه هم غذای غلامان خانه ایم
خوب است آدمی ز غلامان شود همین
آن كه به مهربانی ات ایمان نیاورد
در ازدحام حشر پشیمان شود همین
لطف تو را به خاطر این آفریده اند
كه آتشِ خلیل، گلستان شود همین
كلِّ زمین بناست اگر كشوری شود
بهتر كه پایتخت خراسان شود همین
سلمانی ات نیامده ظرفش طلا شود۲
این جا نشسته است كه سلمان شود همین
حالا كه محمل تو رسیده ست شهر طوس
حرفی بزن كه شهر مسلمان شود همین
***
نان کسی به غیر  تو ما را حلال نیست
خود را نمیکنیم بدهکار هیچ کس
جز تو نمی شویم گرفتار هیچ كس
هرگز نمی شویم هوادار هیچ كس
این جا به زائرانِ تو فیضی كه می رسد
آن را نمی دهند به زوّار هیچ كس
از آن زمان كه با حرمت آشنا شدیم
اصلاً نرفته ایم به دربار هیچ كس ...

شاعر : استاد علی اکبر لطیفیان

سرود_میلاد امام الرئوف حضرت امام رضا علیه السلام


[(روی ابرا،آسمون غرق تمنا،شبیه موجای دریا
همه اومدن تماشا،برای دیدن مولا)۲
بوی بارون، تو حرم گوشه ی ایوون۲
همه ی دلا پریشون،اومده یه دنیا مجنون،برای دیدن لیلا]۲
(یه جوون اومده دوباره با مادرش۳
یه پدر،میخونه دعا برا پسرش)۲
یکی هست بشنوه تموم این درد و دلا رو
بگیره دست دلای بی نوا رو
نگیره از ما خدا،امام رضا رو
(هر چی دارم تو زندگی،صدقه سر سلطانه
دلم اسیر جانانه،یه مشهد و یه ایرانه....)
***
[روی ابرا،آسمون غرق تمنا،شبیه موجای دریا
همه اومدن تماشا،برای دیدن مولا
بوی بارون، تو حرم گوشه ی ایوون۲
همه ی دلا پریشون،اومده یه دنیا مجنون،برای دیدن لیلا
(یه جوون اومده دوباره با مادرش۲
یه پدر،میخونه دعا برا پسرش)۲
یکی هست بشنوه تموم این درد و دلا رو
بگیره دست دلای بی نوا رو
نگیره از ما خدا،امام رضا رو
(هر چی دارم تو زندگی،صدقه سر سلطانه
دلم اسیر جانانه،یه مشهد و یه ایرانه....)]۲
(از تو جاده،یه گدای صاف و ساده،دلشو دست تو داده
اومده پای پیاده کنار پنجره فولاد)۲
بی بهونه،میشه اشک من روونه
صدای نقاره خونه،دلمو باز میکشونه،کنار پنجره فولاد
یه نفر اومده با آرزوی شفا ۲
یه نفر میگه بچه هام فدات شن آقا
یکی هست همیشه داره هوای زائرا رو
نشده رد کنه حتی یه گدا رو
نگیره از ما خدا،امام رضا رو
هر چی دارم تو زندگی،صدقه سر سلطانه
دلم اسیر جانانه،یه مشهد و یه ایرانه....)
***
(روی ابرا،آسمون غرق تمنا،شبیه موجای دریا
همه اومدن تماشا،برای دیدن مولا)۲
بوی بارون، تو حرم گوشه ی ایوون۲
همه ی دلا پریشون،اومده یه دنیا مجنون،برای دیدن لیلا
(یه جوون اومده دوباره با مادرش۲
یه پدر،میخونه دعا برا پسرش)۲
یکی هست بشنوه تموم این درد و دلا رو
بگیره دست دلای بی نوا رو
نگیره از ما خدا،امام رضا رو
(هر چی دارم تو زندگی،صدقه سر سلطانه
دلم اسیر جانانه،یه مشهد و یه ایرانه...)
بی قراریم،هوای چشما بهاری،برا این اشکای جاری
باز یه عکس یادگاری،کنار یه سقاخونه
در تلاطم،اومدن تموم مردم،یه نفر اومده از قم
یه نفر میریزه گندم،کنار یه سقاخونه
(یه نفر میخونه اسم تو رو شب و روز۲
یه نفر که ندیده کربلا رو هنوز)۲
یکی  هست میده حاجتای دلِ شکسته ها رو
مینویسه سفر کرب وبلا رو 
نگیره از ما خدا،امام رضا رو
(هر چی دارم تو زندگی،صدقه سر سلطانه
دلم اسیر جانانه،یه مشهد و یه ایرانه...)

 

سرود_میلاد امام الرئوف حضرت امام رضا علیه السلام



[(دلم در هوای تو،شدم مبتلای تو 
گذشته همه عمر من با دعای تو)۲
تویی سرنوشت من حریمت بهشت من
بود آرزویم شوم خاک پای تو
(چه شوری،عجب هوایی،عجب صحن دلربایی،
عجب گنبد طلایی،فدای آستان تو)۲
چه لطفی , چه زائرایی
چه عشقی ,چه خادمایی
عجب حالت دعایی , میان هر رواق تو
***
(رئوف غفور جواد الکریم 
هو الحق هو الحی عزیز الرحیم
علیُ علیُ علیُ عظیم۲)۲]۲
علی بن موسی الرضا المرتضی ‌....
دلم بی قرار تو،منم ریزه خوار تو
همین اعتبارم شدم همجوار تو
تو دارو ندار من،مه من،نگار من
بیاید که روزی بمیرم کنار تو
برایم همه امیدی،مرا با  بدی خریدی
به داد دلم رسیدی،فدای لطف بی حدت
منم عبد و تویی امیرم  
تو شاهنشه شهیرم
دعا کن که من بمیرم 
به عشق صحن و مرقدت
سلام علی ساکن ارض طوس
حبیب طبیب انیس النفوس
و نورُ علی نورِ شمس الشموس۲
***
(رئوف غفور جواد الکریم
هو الحق هو الحی عزیز الرحیم
علیُ علیُ علیُ عظیم۲)۲
یا علی بن موسی الرضاالمرتضی ...

 

مدح_میلاد امام الرئوف حضرت امام رضا علیه السلام



خاک حرم رسید ، دوا نیز داده شد 
آب حرم رسید، شفا نیز داده شد 
ما طور خواستیم مقیم حرم شدیم
ما جلوه خواستیم ، خدا نیز داده شد
اصلا بهانه هاست که ما را می آورد
با دادن بهانه ، بها نیز داده شد
هر جا اگر به خواسته ها لطف می شود
در این حرم نخواسته ها نیز داده شد
***
از بس کریم بود که درهم خرید و رفت
در ازدحام ، حاجت ما نیز داده شد
اصلا به خواهش کم ما اکتفا نکرد
ما سنگ خواستیم ، طلا نیز داده شد
گفتم رضا، عطای حسینی نصیب شد
گفتم حسین ، امام رضا نیز داده شد
میخواستم به مشهد تو راهی ام کنند
دیدم برات کرب و بلا نیز داده شد
شاعر : علی اكبر لطیفیان

 

سرود زیبا _میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها



[بانوی ایران،حضرت عشقه2
زندگی دوباره ی ماه دمشقه2
نگاهم تو صحنت،به گنبدت افتاد
ضریحت شبیهه به پنجره فولاد
همیشه عشق تو،تو سینه میمونه
برامون قم مثل مدینه میمونه
(کریمه آل عبایی،جون و دل مایی
عالم میدونن که زینب امام رضایی)3]2
یا معصومه جان،معصومه جان،معصومه جان...
[بانوی ایران،حضرت عشقه2
زندگی دوباره ی ماه دمشقه2
نگاهم تو صحنت،به گنبدت افتاد
ضریحت شبیهه به پنجره فولاد
همیشه عشق تو،تو سینه میمونه
برامون قم مثل مدینه میمونه
(کریمه آل عبایی،جون و دل مایی
عالم میدونن که زینب امام رضایی)3
یا معصومه جان،معصومه جان،معصومه جان...
***
شفیعه ی ما تویی تو محشر
زائر هر روزه ی قم موسی بن جعفر2
دخیله دستام به پر چادر تو
بهشتیه هر کی( بشه زائر تو)2
گدای کوی تو، تمومه افلاکن
هزار تا مجتهد، (تو صحن تو خاکن)2
ای عشق شاه خراسان،ای خواهر سلطان
بیمه ی تو و امام رضاست کشور ایران
(کریمه آل عبایی،جون و دل مایی
عالم میدونن که زینب امام رضایی)3
(بانوی ایران،حضرت عشقه2
زندگی دوباره ی ماه دمشقه2)2
نگاهم تو صحنت،به گنبدت افتاد
ضریحت شبیهه به پنجره فولاد
همیشه عشق تو،تو سینه میمونه
برامون قم مثل مدینه میمونه
(کریمه آل عبایی،جون و دل مایی
عالم میدونن که زینب امام رضایی)3
از روز اول دل مبتلا بود3
رزق محرم همه دست شما بود2
هوای شهر قم،مثه کاظمینه
زبارتنامتون( فقط یا حسینه)2
منو دیوونگی، منو شور و مستی
مثه بی بی زینب ابالفضلی هستی
(دشمن در خواب و خیاله،این فرض محاله
پاشون برسه مرقد زینب و سه ساله)5
یا معصومه جان،معصومه جان،معصومه جان...
***
*اینم مال اوناییکه دوست دارند ایوون طلای امیرالمومنین رو ببینند...
تا یار که را خواهد و میلش به که باشد...*
(اگر که روز محشری باشه2
تخته خیالش هر کسی حیدری باشه2)2
اگر حیدر شاهه،همیشه نوکر باش
غلام حیدر نه!! (غلام قنبر باش2)
گذشتیم از جنت نجف رویامونه
چی بهتر از اینکه علی مولامونه
(هستم از هست علیه،دل مست علیه
سرتاسر دنیا به خدا دست علیه)4
علی علی علی علی....

 

سینه زنی_سنگین_ شهادت امام جعفر صادق علیه السلام



از غربتت حال من مضطره2
دیده گریونت امشب مادره2
آه،واویلا واویلا امام صادق...
تو یه کوچه یه امامو غربت و دستای بسته
پابرهنه روی خاکا دل شکسته
غم به کنج قلب فاطمه نشسته
باز دوباره...باز دوباره هتک حرمت
تا که توی کوچه ها باز تو رو کشوندن
در خونتو نامردا سوزوندن
بچه هات روضه ی زهرا رو میخوندن
دلا زاره...دلا زاره...
گریه شده کار روز وشبم2
زیر دست و پا فکر زینبم2
آه،واویلا واویلا امام صادق...
***
بانی عشق،بانی مجلس روضه های  ماتم
راوی روایت روز پر از غم
نمک سفره احسان محرم
عاشورا...عاشورا
همه فکرت کربلا و صورتای رنگ پریده
قد مادری تو قتلگه، خمیده
گریه ات بود برا سر بریده
واویلا...واویلا
کل یوم عاشورا همیشه2
هیچ جا مثل کربلا نمیشه2
آه،واویلا،واویلا ای تشنه لب...
***
بین اعدا،به زمین خوردی و زینب به تماشا
روی تل زینبی غمین و تنها
قتلگه شده ز خون شبیه دریا
من بمیرم...من بمیرم
دیده زینب یکی رو سینه ی تو جا گرفت و...
سرتو حسین یه کم بالا گرفت و...
خنجر عریان رو بر قفا گرفت و...
من اسیرم...من اسیرم
حسین...واااای...
ای بی کفن حسینم تو بنگر
بعد تو میبره عدو معجر
حسین...وااای....

 

سینه زنی سنگین_شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام

امیرالمومنین حیدر ... 
[علی ای آیت رحمت،علی ای مظهر عصمت
علی ای شاه بی همتا،یگانه مقصد خلقت
میان دفتر هستی،شکوهی بی نظیری تو
به ذره ذره ی عالم،(امامی تو،امیری تو2)
امیرالمومنین حیدر...]2
بنا کرده خدای تو،دوعالم از برای تو
هدف از خلقت هستی(نباشد جز ولای تو2)
امیرالمومنین حیدر...
***
بنا کرده خدای تو،دوعالم از برای تو
به ذره ذره ی عالم،(امامی تو،امیری تو2)
میان دفتر هستی،شکوهی بی نظیری تو
چه رعد و برق زیبایی، کند هر طرفة العینت
چه طوفانی کند برپا(غبار خاک نعلینت2)
تو که بی مثل و همتایی،تویی که صاحب عرشی
چه شد مولا نظر کردی؟ (براین ویرانه ی فرشی2)
(تو را با این همه عزت،چه شد آیینه بشکستند؟!
چه آمد بر سرت حیدر؟ که دستان تو را بستند؟)2
چه شد مولا که تا بالا،رسیده بانگ غم هایت
به پیش چشم خون بارت(جسارت شد به زهرایت2)
مگر چشم خدا بسته؟! مگر مردانگی مرده؟!
که بر بازوی یاس تو(غلاف ناکسان خورده2)
امیرالمومنین حیدر ...
***
رسیدی پشت در دیدی،گلت مانده عدو رفته2
و دیدی میخ داغ در، به قلب گل فرو رفته
و گفتی در شب غسلش،چو دیدی آن تن خسته
بریز آب روان اسما(ولی آهسته آهسته2)2
شود جان ها فدای آن دل در غصه ها مانده
نمیبینی دگر مولا، دوباره کوچه و در را
نمی افتد دگر چشمت(به چشم قاتل زهرا2)
امیرالمومنین حیدر ...
***
(تمام سال،می، نوشم،من از پیمانه ی ارباب
شب قدری کجا دارم؟به غیراز خانه ی ارباب
الا یا ایها الساقی،بده جام ولا مارا
بده در این شب قدری،برات کربلا،مارا)2
حسین جانم حسین جانم...
دلم وقتی که میگیره،دلم وقتی که بی تابه
تموم دلخوشی من،سلام و ذکر اربابه
برای درد من اسمت،مثه آبی رو آتیشه
چو ذکر یا حسین میگم،دلم از غم تهی میشه
سوامون کن همین امشب،برای مادرت آقا2
بزن امضا بشیم امسال،فدای خواهرت آقا
به ناموس تو یا مولا،همه حساس حساسیم
خیالت راحته راحت،برای زینب عباسیم
حسین جانم حسین جانم ...

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: مولودی های حاج حسین سیب سرخی

[ شنبه 13 شهريور 1395

] [ 18:55 ] [ moqisoshie@ ]

[ ]