گفتگو با جواد مقدم

مغیث الشیعه

معرفی مداحان و ذاکران

گفتگو با جواد مقدم

1-با عرض سلام لطفا بيوگرافيتون رو بفرماييد؟
من هم خدمت شما سلام عرض ميكنم.من جواد مقدم هستم متولد سال 1359،تهران

2-آقا جواد شما چطور شد كه مداح شديد؟

با توكل و توسل و سعي و تلاش و تشويق اطرافيان و استفاده كردن از تجربيات اساتيد اين فن به لطف و مدد 
امام حسين(ع)كه معمولا شناخته شده نيستند.

3-آقاي مقدم نظر شما در مورد اينكه بعضي ها ميگويند نسل جديد و جوان مداح،روضه بلد نيست چيست؟
بر خلاف گفته بعضي ها اكثر مداحان جوان روضه بلد هستند و تعداد اندكي هستند كه روضه بلد نيستند.
در ضمن اصول و پايه مداحي بلد بودن روضه است.

4-چرا شما و بعضي ديگر از مداحان جوان به سبك هايي كه بر اساس ترانه ها شكل گرفته اند مديحه سرايي ميكنيد؟

اول اينكه منظور از ترانه چيست؟چون تعبير درستي از ترانه در جامعه ما نشده است،به بسياري از سبك هاي حزن آميز ترانه ميگويند كه به نظر من اينگونه نيست. 

5-شنيده ايم كه شما نوحه اي به سبك شعر قديمي خانه مادر بزرگه...خوانده ايد.آيا تاييد ميكنيد؟اگر تاييد ميكنيد توجيه شما چيست؟
خير،تكذيب ميكنم.مثل خيلي ديگر از سبك ها كه خوانده نشده و مردم حفظند.

6_مگر نه اينكه برخي از علماي اعظام به اين نوع سبك ها انتقاد دارند،چرا ادامه ميدهيد؟

خيلي از مراجع هم با اينگونه سبك ها هيچ گونه مشكلي ندارند و خيلي از مراجع دخالتي در اين مسائل ندارند

7-اگر يكي از علماء مستقيمآ به مداحي شما انتقاد كند چه عكس العملي نشان ميدهيد؟
من به دليل اينكه فردي انتقاد پذير هستم با كمال ميل ميپذيرم و راهنمايي هايشان را سرلوحه كار خود قرارميدهم.

8-آيا جوان پسند بودن و عام پسند بودن سبك ها توجيهي براي استفاده از آنهاست؟
من با توجه به حفظ حرمت ائمه اطهار سبكهايم را ارائه ميدهم و به دنبال اين نيستم كه مردم بپسندند يانپسندند.

9-مرجع بزرگوار تقليد شما كيست؟

در مسائل سياسي از رهبر عظيم الشان انقلاب تقليد ميكنم و در مسائل شرعي به حضرت آيت الله بهجت مراجعه ميكنم.

10-چرا بيشتر مداحان از اهل بيت بيشتر از خدا ياد ميكنند در حالي كه خود اهل بيت بر اين امر كه خدا را بيشتر ياد كنيد تاكيد دارند؟

خداوند در درجه اول وچون ائمه واسطه اي هستند بين خداوند و انسان از ائمه بيشترياد ميشود

11-تفكر شما نسبت به سيد جواد ذاكر چگونه است؟

مداحي با اخلاص و نوكري دلسوخته كه ان شاءالله روحش با ائمه محشور شود

12-آيا خاطره اي از مرحوم ذاكر داريد؟

براي من جالب بود كه وقتي براي اولين بار ايشون رو ديدم واز ولايت فقيه از ايشان سوال كردم ايشان برخلاف گفته بعضي ها از ولايت فقيه حمايت كرد و گفت اگر ايشان نبود روضه هاي امام حسين(ع) كمرنگ ميشد و من متوجه شدمكه ايشان علاقه زيادي به مقام معظم رهبري دارد وخيلي از خاطرات ديگر كه گفتني نيست

13-برخي ها ميگويندبين شماو آقاي حميدرضا عليمي اختلافاتي وجود دارد.اگر ممكن است توضيح دهيد
خير‏ آقاي عليمي از دوستان صميمي من هستند (احسان حسینی)

14- با كدام يك از مداحان رفاقت و صميمت بيشتري داريد؟

با اكثر مداحان

15-آيا در قبال مداحي پولي دريافت ميكنيد؟

بله،باتوجه به روايات و احاديث هرچقدر كه مولا كرم كند ميپذيرم م مبلغي را طي نميكنم چون امام صادق(ع) 
فرموده اند:كساني كه از راه ما پول درمي آورند دچار فقر ميشوند

16-محل سكونت شما در كدام منطقه است؟

منطقه 10 تهران

17-آيا شاغل هستيد؟اگر بله،مشغول چه كاري هستيد؟

بله شاغل هستم ولي بگذاريد اين كه مشغول چه كاري هستم را پاسخ ندهم.همينقدر كه اطلاع داشته باشيد شاغل هستم كافيست

18-استاد شما در مداحي چه كسي است و الگوي شما در مديحه سرايي كيست؟

در مداحي مرحوم نادعلي كربلايي و محمدرضا مقدم اساتيد بنده بودند و الگوي من نيز شهيد غلامعلي رجبي است

19-معناي توكل و توسل از نظر جواد مقدم؟

چشيدني است،نه گفتني

20-شما خودتان را آدم موجهي ميدانيد؟

بايد از اطرافيان سؤال كنيد

21- نظرتان را پيرامون ولايت فقيه بفرماييد؟

مردي بزرگوار كه به ايشان ارادت خاصي دارم و از خداوند متعال سلامتي و توفيق روز افزون ايشان را خواستارم

22-آيا كتاب ميخوانيد؟چه نوع كتاب هايي؟

بله كتاب هاي شعر و مقاتل واگر فرصتي دست داد كتابهاي اخلاقي

23-چرا شما را براي مديحه سرايي به بيت رهبري دعوت نميكنند؟

دعوت شده ام اما به دليل اينكه خود را كوچكتر از آن ميدانم كه در محضر ايشان به مديحه سرايي بپردازم
با كمال ادب و احترام از محضر ايشان عذر خواهي كدم

24-نميترسيد كه مشكلاتي همچون مشكلات جناب هلالي دامن گير شما نيز شود؟
خير چون خود را به دست امام حسين(ع) سپرده ام

25-اولين كلمه اي كه در مورد اسامي زير به ذهنتون ميرسد رو بيان كنيد؟

امام خامنه اي:نايب امام زمان و رهبري مظلوم
حاج منصور ارضي:استاد و استوره مداحي
سيد جواد ذاكر:عاشقي دلسوخته
رضا قصاب:پير غلام 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: گفتگو با جواد مقدمبیوگرافی جواد مقدمجواد مقدم

[ دو شنبه 15 شهريور 1395

] [ 15:10 ] [ moqisoshie@ ]

[ ]