مصاحبه با مداحان تهران

مغیث الشیعه

معرفی مداحان و ذاکران

مصاحبه با مداحان تهران

***************مصاحبه بامداح اهلبیت حاج محمود کریمی***************

سوال: از سوابق كاريتان بيشتر بفرماييد؟                                                               

-   بعد از رفتن پدرم در كنار تحصيل هم كار مي‌كردم و هم مداحي. در مشاغلي همچون نجاري، بنائي و.... مدتي كار كرده‌ام

 -  تحصيلات خود را تا كجا ادامه داده‌ايد؟

-   بنده دانشجوي مديريت صنعتي دانشگاه علامه طباطبائي بودم و تعداد 74 واحد درسي نيز گذرانده‌ام اما از آنجائيكه حضور در جبهه فرهنگي را مقدم‌تر دانستم به سراغ مطالعات مرتبط با بحثهاي فرهنگي و به ويژه مداحي رفتم و در اين زمينه به كسب معارف اسلامي پرداختم.

- آيا اهل ورزش نيز هستيد؟

پاسخ: بنده داراي كمربند سياه  دان دو  در رشته جودو مي‌باشم. در رشته شين ‌ذن كاراته نيز كمربند سياه، دان 5 دارم و به ورزش شنا نيز بسيار علاقمندم.

 -  خوب جناب آقاي كريمي از شروع مداحيتان بفرمائيد؟

-  اولين بار در حاليكه خردسال بودم روي پاي  مرحوم كافي نشستم و روضه خواندم. الان نيز كه بحول و قوة الهي در خدمت اهل  بيت (ع) مي‌ باشم.

-  جناب آقاي كريمي شما تسلط خاصي در دستگاههاي موسيقي داريد، علت اين موفقيت را در چه چيزي مي‌دانيد؟

-   هر صدايي در يك دستگاه موسيقي ادا مي‌شود مثلاًً صداي گريه بچه و حتي كوچكترين صداهايي كه شما مي‌شنويد. علت آشنايي من نيز با دستگاههاي موسيقي به اين بر‌مي‌گردد كه چون بنده قاري قرآن بوده‌ام و در تلاوت قرآن رعايت دستگاههاي موسيقي، رديفها و ... بسيار حائز اهميت مي‌باشد، به مدد كلام وحي در اين زمينه مهارت‌هايي به دست آورده‌ام جا دارد در اينجا از اساتيد خود نيز يعني حاج حميد آقاي مدِقّ و حاج علي آقاي اربابي نيز ياد نمايم كه اميدوارم در هر كجا مي‌باشند در سايه اهل بيت (ع) سربلند و پيروز باشند.

-  اشعار در مداحي‌ها و برنامه‌هاي شما از جايگاه ممتازي برخوردار هستند، اشعار با مضمون و زيبا؛ به طور مثال خيلي‌ها شما را با شعر معروف و بسيار زيباي “عشق يعني ....“ مي‌‌شناسند؟

-  بيشتر شعرها را خودم مي‌گويم مثلا همين شعر عشق يعني كه شما گفتيد را هم بخاطر دارم كه روي موتور در حالت گريه سروده‌ام. دوستي دارم به نام آقاي  م.ش كه ايشان با من سر كار مي‌آمد و اغلب اوقات روي موتور به ثبت اشعار مي‌پرداخت.

-  سابقه همكاري خود با هيات رزمندگان شميرانات از چه زماني شروع شده است و دلايل موفقيت اين هيات به ويژه در جذب جوانان به عقيده حضرتعالي چه چيزهايي مي‌تواند باشد؟

پاسخ: از حدود 4 سال پيش در ماه رمضان جلسات هيات رزمندگان شميرانات تشكيل شده و الحمدلله تا حالا نيز ادامه داشته است. به جهت تلاقي نكردن با جلسات ديگر معمولاً در شام هر مناسبت برنامه داريم و اگر بحث جذب جوانان را هم مي‌ فرمائيد  لطف و كرامات اهل بيت بوده‌است.

  در خصوص علت موفقيت جلسه هيئت رزمندگان نيز عوامل زير را مي‌توان برشمرد:

      توجه خاص حضرت صديقه كبري (س) به جلسات.

      همجواري با مرقد مطهر حضرت امامزاده علي‌اكبر (ع) وامامزاده اسماعيل (ع).

      حضور روحاني 530 شهيد و جانبازان دوران دفاع مقدس.

      حضور خانواده‌هاي معزز شهدا، ايثارگران و جانبازان.

 البته عامل مهم ديگري كه بايد به مطالب بالا اضافه شود فعاليت خالصانه عوامل جلسه در هر پستي كه هستند مي‌باشند. از آبدارچي گرفته تا هر قسمت ، همه وهمه با نيت الهي فعاليت مي‌نمايند و اين خود از بركات اهل بيت (ع) مي‌‌ باشد.

-  جناب آقاي كريمي از ملاقاتهايتان با مقام معظم رهبري بفرمائيد؟

-  اين از كرامات حضرت صديقه (س) است كه در بعضي مجالس بندة حقير به خدمت پير و مرادم عرض ادب كرده‌ام.

-   شما در جلسات بر روي ازدواج جوانان خيلي تأكيد داريد. آنهم با اين مشكلات مالي؟

-   به جهت مسائل مالي جاي نگراني نيست چرا كه من خودم در حال حاضر با داشتن دو فرزند مستأجر مي‌باشم و منزل پدري‌ام نيز از 60  متر مربع تجاوز نمي‌كند ولي به حول و قوة الهي دو فرزند دارم و شكر خدا را بجا مي‌آورم. اگر نيتها الهي باشد همه مسائل حل مي‌شود و هيچ جاي نگراني نيست.

-   جناب آقاي كريمي در صورتيكه صحبت خاصي داريد نيز بفرماييد؟

-  تنها اين مطلب كه هر كس بايد موجب زينت بزرگتر خود باشد به طور مثال بچه‌ها بايد زينت پدر و مادر خود باشند و شاگرد زينت استاد. شيعه بايد زينت امامان معصوم (ع) خود باشد و ما نيز در هيات رزمندگان به همين ترتيب. توقع ما از همه به ويژه جوانان، خواهران و برادران محترم اين است. كه الحمدلله نيز به اينگونه است و تأكيد ما نيز بر همين است.

با تشكر فراوان از فرصتي كه در اختيار ما قرار داديد و اميدواريم باز هم در فرصتهاي آينده بتوانيم در خدمت شما باشيموالسلام

 


 

****************مصاحبه با مداح اهلبیت حاج سعید حدادیان****************

 

سعید حدادیان، از رزمندگان دفاع مقدس چند روز در پیش درباره اظهار نظر سیاسی مداحان مطالبی را فرموده‌اند که منتظر شدیم تا ایشان بخشی از مواضع خود را اصلاح کنند، اما متاسفانه جناب حدادیان در اصلاحیه ای که برای مصاحبه خود به روزنامه ایران ارسال کردند در همه مواد مانند رنگ لباس و لحن سخنان، مصاحبه خود را اصلاح کرد جز درباره مواضع سیاسی مداحان به همین خاطر ناگزیر شدیم به رغم تمایل درونی،به برخی نکات وارد بر سخنان ایشان اشاره می شود و مابقی بماند برای فرصتی دیگر.
ایشان در بخشی از مصاحبه فرموده اند:
«اول باید بگویم كه حتماً باید مداحان به عرصه سیاست هم وارد شوند، ثانیاً دركدام انتخابات دیدید كه نظرات ورزشكارها و یا بازیگران را نپرسند، با همه قشرهاى مختلف مصاحبه مى كنند و نظرشان را مى گیرند، همیشه از آقاى پروین پرسیده شده شما به چه كسى رأى مى دهى اما به سعید حدادیان و مداحان كه مى رسد همه صدایشان درمى آید، تازه من سیاسى تر باید باشم یا آقاى پروین من در عرصه سیاسى كشور صاحب نظر هستم یا آقاى پروین و قلعه نویى.
من به نمایندگى از مداحان مى گویم كه ما در تمام جاهایى كه خطر جدى كلیت جامعه را تهدید كند وارد عمل مى شویم و این را هم امام راحل دستور داده اند كه انجام دهیم، مثلاً بنده به عنوان یك مداح طبق فرموده مقام معظم رهبرى باید از دولت حمایت كنم و مى كنم اما آنهایى كه با دولت مخالفت مى كنند و دلیل مخالفتشان هم مشخص است به ما مى گویند چرا وارد عرصه سیاست مى شوید و از دولت حمایت مى كنید.
من، حاج منصور، آقاى طاهرى و دیگران در نظام جمهورى اسلامى ایران هیچ وقت نشده كه مورد حمایت مالى دولت قرار بگیریم بنده تا الآن یكبار هم از بسیج وام نگرفته ام البته صاحب خانه و زندگى هستم ولى از دولت كمك نگرفته ام، از دوستان قرض كرده ام ولى از نظام قرض نگرفته ام، از نظام خرج خودم نكرده ام، پس ما آدم هایى كه دنبال مسائل مادى باشیم نبوده ایم.
مى خواهم به این آقایان بگویم شما اگر از امام حسین(ع) حیا ندارید و اینگونه به جامعه مداحى توهین مى كنید خودتان را چگونه صاحبنظرى مى دانید كه بدون ادله و پیروى از اصول نظریه پردازى به راحتى مى گویید ما یك جریان سیاسى هستیم.
این را حتماً بنویسید كه الحمدلله رب العالمین رئیس جمهور عزیزمان هم روزى كه آمد اهل هیچ گروهى نیست و اتفاقاً همان كاندیداهایى كه از آنها حمایت مى كردند هر كدام منصوب به یك جایى بودند.»

1) البته چندگونه می‌توان به اظهار نظر ایشان پاسخ داد اما اگر بخواهیم ساده‌ترین پاسخ را بدهیم باید بگوییم،‌ فوتبالیست ها و بازیگران اظهار نظر سیاسی‌شان در مصاحبه یا یک برنامه انتخاباتی است نه این که وسط مسابقه فوتبال یا فیلم سینمایی اظهار نظر سیاسی کنند، اما برخی مداحان در اوج مراسم عزاداری و حتی روز عاشورا و عرفه برای کسانی که جهت انجام مراسم مذهبی و نه میتینگ سیاسی آمده‌اند، اظهارنظر سیاسی می‌کنند.
پاسخ دوم این که، اظهار نظر سیاسی هنرپیشه‌ها و فوتبالیست‌ها صرفاً در حد سلیقه سیاسی آن‌هاست و کسی بار ارزشی نمی‌دهد، اما وقتی مداحان به اظهار نظر سیاسی می‌پردازند به ویژه جناب حدادیان و استاد محترم‌شان آقای منصور ارضی، این موضوع را با مسایل مذهبی و اهل‌بیت(ع) ربط می‌دهند که مثلاً در انتخاباتی که همه کاندیداها مورد تأیید شورای نگهبان و رهبر انقلاب هستند، یک کاندیدا را منتسب به امام حسین می‌کنند و کاندای دیگر را منتسب به لشکر یزید!
پاسخ سوم: هزینه کردن از جایگاه ولایت مقام معظم رهبری برای فعالیت‌های سیاسی دقیقاً معادل هزینه کردن از اهل‌بیت است، مگر در همین انتخابات دوره نهم ریاست که جنابعالی در فاصله چند روز مانده به انتخابات از یکی دیگر از کاندیداهای ریاست جمهوری غیر از دکتر احمدی‌نژاد حمایت کردید وقتی در میتینگ انتخاباتی آن در ورزشگاه نیز شرکت کردید و بعد از دور اول از آقای دکتر احمدی‌نژاد حمایت کردید با تأیید مقام معظم رهبری این کار با انجام دادید، جالب‌تر این که همان کاندیدایی که مورد حمایت اولیه شما بود توسط استادتان به عمرسعد تشبیه شد. چرا این‌گونه با ارزش‌ها بازی کنیم،‌ آیا می‌دانید این رفتارها چه اثری در مخاطبان و هواداران شما می‌گذارد، چه تعداد از آن‌ها را از هیئات زده می‌کند و چه تعدادی را مجبور به رفتارهای تند اجتماعی و سیاسی می‌کند؟
پاسخ چهارم: حمایت شخصیت‌ها احزاب و گروه‌های سیاسی از یک کاندیدا امری پذیرفته است چرا که آن‌ها با این حمایت عملکرد او هم اثرگذار خواهند بود و می‌توانند نسبت به مدیریت کشور پاسخگو باشند اما جنابعالی که قبل از دور دوم انتخابات فرمودید برای تضمین عملکرد آقای احمدی‌نژاد چک سفید می‌دهم آیا الان نسبت به عملکرد دولت نهم که مثل سایر دولت‌ها اشکالاتی دارد پاسخگو هستید که اگر پاسخگو بودید،‌ در ماه رمضان گذشته آن انتقادها را از موضع آقای احمدی‌نژاد و مشایی درباره اسرائیل بیان نمی‌کردید، پس بپذیرید که حمایت امثال شما از یک کاندیدا نه تنها در شأن شما نیست بلکه به خاطر پاسخگو نبودن درباره عملکرد دولت شما را در شرایط دشوار قرار می‌دهد.

2) جناب حدادیان در بخش دیگری از مصاحبه فرموده‌اند که مداحان چه نفع مادی در حمایت از یک گروه یا فرد خاص دارند،  البته در حریت و عدم نفع شخصی آقای حدادیان سخنی نیست، اما آیا می‌توانند با همین جدیت درباره دیگران نیز سخن بگویند؟ برای نمونه به انتصاب برخی از اعضای هیئت رزمندگان غرب تهران که بخش عمده جریان مذهبی حامی آبادگران و دکتر احمدی‌نژاد در آن حضور دارند، اشاره می‌شود:
انتصاب مسئول هیات به سمت فرماندار شهر ری و معاونت استانداری تهران.
قرار گرفتن مسئله‌گوی هیئت در فهرست آبادگران و انتصاب به نایب‌رئیسی شورای شهر.
قرار گرفتن مسئول پشتیبانی هیئت در فهرست آبادگران و انتصاب به عنوان نماینده تهران.
انتصاب مداح دوم هیات به سمت مدیریتی در شهرداری.
یا می‌توان گفت اگر پس از حادثه تلخ مسجد ارگ کمک‌های سنگین دکتر احمدی‌نژاد به عنوان شهردار تهران به آقای منصور ارضی استاد آقای حدادیان جهت پرداخت دیه و معالجه مصدومان که خارج از روال شهرداری انجام شد،‌ نبود آیا ایشان کماکان همین نوع حمایت از آقای احمدی‌نژاد و حمله به رقبای ایشان را انجام می‌دادند؟ یا اهدای چندین قطعه زمین بزرگ در منطقه 14، آهنگ و صد دستگاه به مداحان مشهور برای ساخت حسینیه از طرف شهرداری در زمان آقای دکتر احمدی‌نژاد اثری در عملکرد آن‌ها نداشته است.

3) اینکه جنابعالی حمایت خود را از دکتر احمدی‌نژاد و دولت، مبتنی بر توصیه مقام معظم رهبری می‌کنید با چند ابهام مواجه است:
نخست آن که حمایت شما پیش از انتخاب ایشان صورت گرفته بود و حتی تهیه سرودی به سبک یار دبستانی یا توصیه در مجالس مختلف، ارتباطی به توصیه مقام معظم رهبری ندارد.
دوم، رهبر انقلاب، ضمن آن که بیشترین حمایت‌ها را از دولت نهم داشته‌اند، انتقادات زیادی را هم از این دولت داشته اند که رجوع به متن سخنرانی رهبری مؤید این نکته است. اما بسنده کردن به صرف تعریف و تبدیل شدن به مداح دولت به جای مداح اهل‌بیت(ع) در شرایطی که بسیاری از مداحان من‌جمله جنابعالی در دولت‌های قبلی به دلیل گرانی یا مسایل فرهنگی انتقادات زیادی به روسای جمهور و دولت‌های قبل که آن‌ها هم مورد حمایت رهبر انقلاب بوده‌اند، داشته‌اند، قابل توجیه است؟ آیا "ارتباط دادن مسئله خشکسالی به ‌گناهان اعضای دولت خاتمی" را که سال 1378 بیان کردید می‌توان امروز هم از شما شنید؟
جنابعالی باقی چالش میان روحانیت و مداحان فرموده‌اید که مداحانی نظیر آقای ارضی از دامن مرجعیت برخاسته‌اند،‌ آیا به همین زودی توهین جناب ارضی به مرجع عالیقدر آیت‌الله مکارم شیرازی را در مسجد ارک فراموش کرده‌اید که موجب تذکر جدی دفتر مقام معظم رهبری به ایشان شد، در بیست سال قبل کدام مداح را می‌شناختید که به خود اجازه بدهد، در جلسات به تغییر، درس اخلاق و نقل احادیث بپردازد؟
و پاسخ کوتاه به پرسش نخست اینکه، جناب حدادیان نه! جنابعالی و امثال جنابعالی در کسوت یک مداح اهل‌بیت(ع) قابل مقایسه با یک هنرپیشه یا فوتبالیست نیستید که سرمایه گران‌قدر و اعتبار خود که از انتساب شما به اهل‌بیت(ع) برگرفته شده را صرف رقابت‌های زودگذر و جنجال‌های سیاسی کنید.

 

           ******مصاحبه با مداح اهلبیت حاج امیر یعقوبی******

 

                                                                                                85612393859414177017.jpg

      باسلام و عرض ادب.از اینکه چند لحظه در خدمت شما هستیم خوشحال و خرسندیم.

لطف  میکنید خودتان را معرفی نمایید و اهل کجا هستید؟

امیر یعقوبی.فرزند محمدحسن.غرب تهران محله ستارخان.

میزان  تحصیلات خود را بفرمایید؟

کارشناسی ارشد{فوق لیسانس}رشته فلسفه محض.

شغل شما مداحی اهل بیت(ع) است؟

خیر.مگر مداحی شغل است.مداحی عشق است و اگر شخصی  نگاه دیگر به مداحی اهل بیت(ع)داشته باشد و آنرا به عنوان شغل در نظر گیرد بکلی از آل محمد و حضرت حق بدور است.

پس شغل شما چیست؟

به شکر خدا شغل انبیا(دبیر آموزش و پرورش.دوره متوسطه و پیش دانشگاهی)

حاج آقا اهل ورزش هم هستید؟

بله.چند سالی  در رشته رزمی کونگ  فو توآ فعالیت داشتم و تا خط 3هم پیش رفتم اما متاسفانه بدلیل درس و نوکری اهل بیت(ع)نتونستم ادامه بدهم.

لطفا بفرمایید چندسال مدح اهل بیت(ع) میکنید؟

به لطف حضرت زهرا(س)حدود 20سال.

بنظر شما مهمترین اصل در مداحی اهل بیت(ع)چیست؟

فقط و فقط خلوص نیت.

یک مجلس خوب از دیدگاه شما چه مجلسی است؟

مجلسی که بدور از ریا و تنها برای جلب رضایت  اهل بیت(ع) باشد

یک شعر خوب از دید شما چیست؟

شعری که در مدح و منقبت اهل بیت (ع) باشد نه خدا نکرده سبب خاری انها.

لطف بفرمایید بیشتر توضیح بدهید؟

غالب شعری (قصیده.غزل.مثنوی.رباعی.مستزاد.بحرطویل و......)مهم نیست.هدف و غایت قرب به اهل بیت(ع)است نه دوری و یا خدا نکرده شعری که از ان بوی کفر بلنده،مثلا:

قل هو الله احد تنها دروغی بیش نیست                       چون خدا تک خواهری دارد بنام زینب (س)است

                                                         یا این دو بیت:

در بر صحن نجف خیل و فزون کم میشود                                     کل دریاهای عالم پیش  او نم میشود

تو بدان که حضرت حق هم بهنگام نماز                                        در بر ایوان حیدر تا کمر خم میشود

که متاسفانه در بین مادحین اهل بیت(ع)دارد رواج پیدا میکند.البته قابل ذکر است که گاهی یک خط و یا یک رباعی خوب کار یک منبر  کامل را میکند و مجلس را متحول میکند.

حاج امیر آقای یعقوبی ضمن تشکر از شما از خداوند سلامتی و توفیق روز افزون را برای شما و خانواده محترمتان خواستاریم. خداوند نگهدار شما و تمامی مادحین خوب و با سواد اهل بیت(ع) باشد. التماس دعای فراوان.

 


 

****************مصاحبه با مداح اهلبیت حاج عبدالرضا هلالی*******************

هلالی به سوالی در خصوص علت عدم اجازه فیلم برداری و عكاسی از برخی از مداحان، پاسخ داد : « این كار خودخواهی است. این كه من بخواهم خودم را در حیطه خود نگه دارم، به خاطر این كه آسیب نبینم. اما نفع هم دارد. خیلی از جوان ها هستند كه به سمت ابی عبدالله آمده اند با همین چیزها. اگر صدای افرادی كه از ایشان صحبت می كنید بخش می شد، شاید سببی می شد برای جذب جوان ها.»

وی در پاسخ به اینكه این جذب، جذب به سبك و آهنگ شما است، گفت: «وظیفه ما آماده كردن دل جوان هاست. معارف، كار روحانی هاست. من باید این جوان را بیاورم پای روضه اباعبدالله بنشانم. بقیه اش دیگر كار منبری و سخنران است» (!)

هلالی میزان شور در مراسم را یك ربع اعلام كرد و افزود: «سی دی های مجالس ما را گلچین می كنند و فقط شور را می گذارند. چون مخاطب زیادی دارد...»

وی افزود: «ما جرقه ایم. بالاخره باید یك جرقه ای باشد. من هم روز اول كه رفتم در دستگاه ابی عبدالله، رفتم برای قیمه! بعد رفتیم طبل و دهل را زدیم. بعد خدا رحمت كند شهید صابرای را، گفت شما صوتت قشنگ است...»

وی گفت: «من حداقل كاری كه كردم این بوده كه دو هزار تا جوان هر جمعه با دیدگاه های مختلف می آیند در جلسه ابی عبدالله می نشینند. همین كه دو س ساعت دنبال خلاف نمی روند، برای من افتخار است.»

هلالی افزود: «البته شور ما در محرم نیم ساعت می شود، مگر چقدر می توانیم مردم را بنشانیم گریه كنند و سینه بزنند؟»

وی در سوالی كه چرا شور آقای{...} دو دقیقه و شور شما این قدر است، گفت: «چقدر مستمع دارند ایشان؟ در هفته شاید 60 نفر. آن هم با چه گروه سنی. اما مستمع هفتگی ما حدود دو هزار نفر است و جوان هستند. از هشت هزار نفر هم بیشتر می شود.»

رضا هلالی در پاسخ به استفاده از سبك شادمهر در نوحه هایش، با اذعان به اشتباه خود گفت : «گفتم خوانده ام ولی به اندازه انگشت های دست هم نبوده. این را هم اول یكی دیگر خوانده . من واقعا لذت بردم . نمی دانستم . گفتم بده این را من بخوانم. چون من مشهور بودم، مشكل پیش آمد.»

 وی درباره استفاده از نوار بنیامین نیز گفت:« آن موقع هنوز نوارش بیرون نیامده بود. توی موبایل ها بود. ما فكر نمی كردیم كه این بخواهد ترانه بدی باشد. آهنگ هم مال مثلا فلان خواننده آن ور آبی نیست. مال خود ایران است. هنوز هم آقای بنیامین دركار نبود. اگرهم بود اسمش وحید بهادری بود.كه مجلس روضه آقای {...} می آمد... تقصیر ما چیست آقا این وسط؟»

هلالی در پاسخ به سوال صریح خبرنگار كه از صدای شورهای شما دوپس دوپس می آید! و فقط «سین» اش را می شنویم، گفت: «خب این هم یك سبك است آقا. یك سبك خواندن است. البته من نام حسین را كامل می گویم.»

وی درباره تشبیه افراد به حیوان گفت: «من نمی خوانم. اما در مجلس خصوصی شاید. من می گویم شما انسان باش من همان سگ هستم»(!)

 این مداح مشهور در سوال اینكه توجه جوانان به سمت این رفته كه با مداحی حال می كنند به جای تعقل، گفت: «این ضعف از منبر بوده شاید. اگر آن منبری به نحو احسن وظیفه خودش را انجام می داد، شاید الان وضع جامعه این طور نبود. بعضی ها می خواهند تقصیر همه مشكلات اجتماعی را به گردن چند تا مداح بیندازند.»

وی افزود: «وظیفه رضا هلالی این نیست كه هم احكام بگوید، هم منبر باشد و هم معلم و مربی تربیتی.»

وی اضافه كرد: «آقا من قرار نیست هم بشوم شیخ حسین انصاریان و هم رضا هلالی. بچه هایی كه دارند می آیند هیات، باید مقرب   تر بشوند. باید به سمت خدا بروند. باید بندگی با وضوح تر بشود. من همه این ها را قبول دارم. ولی اگر نشوند قرار نیست من اعدام بشوم. 

وی با رد دارایی‌های شخصی، گفت: «خودروهای پرادو و زانتیا از من نبود. من فقط از آنها استفاده می كردم. خانه مسكونی من هم تهران پارس است. قبلا هم مجیدیه بودیم. نه پاسداران.» هلالی اما دریافت صله به جای حق الزحمه مداحی را تایید كرد. 

هلالی درباره رابطه اش با مداحان دیگر گفت: «من با هیچ كدام از مداح ها رابطه ندارم.  الان هیچ كدام از مداحان تحویلمان نمی گیرند. به خاطر آن فیلمی كه از من پخش شد، كسی هم به ما زنگ نزد از من بپرسد كه چی شده. انگار منتظر بودند»(!)

وی درخصوص این سی دی گفت: «آن فیلم كه از من پخش شد فیلم شرعی و قانونی و دائم من بود كه ناجوانمردانه یك تعمیرگاه تلفن همراه آن را از توی حافظه كپی كرده و در پاساژ {...} دست عموم پخش كردند .»

وی افزود: « ولی معلوم نشد این حریم خصوصی فقط مخصوص بازیگرهاست یا شامل ما هم می شود!»

عبدالرضا هلالی با اشاره بر اشتباه خود، تصریح كرد: « دیگر این را فكر نمی كردیم كه توی آشپزخانه خانه مادرخانمم كه نشستم، آن جا هم قرار است یك فیلمی دربیاید كه در كل ایران  پخش شود.»

وی افزود: « اما الان بعد از گذشت این همه مدت چرا من را از منبرها منع می كنند؟ چرا پخش تصویرم را از صدا و سیما منع می كنند؟» وی اضافه كرد: « یك دانش آموز كه كه تجدید می آورد، گوشش را می كشند نه سرش را ببرند. الان دارند سر من را می برند.»

هلالی با انتقاد از برخی از مداحان كت و شلواری گفت: «تیپ مداحی كت و شلوار ی شده كه مال انگلیسی هاست. در حالی كه این لباسی كه من می پوشم اشتباها به اسم لباس شمشیری عبدالرضا هلالی معروف شده، مال بچه های جبهه بوده و متاسفانه به مرور زمان از یادها رفت.» وی در خصوص تیپ محاسنش گفت: « آزادی است دیگر. ما دوست داریم كه این طوری باشد.»(!)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: مصاحبه با مداحان اهلبیت(ع)مداحمصاحبهمغیث الشیعه

[ یک شنبه 6 فروردين 1396

] [ 21:30 ] [ moqisoshie@ ]

[ ]